Verkeersdak Lichte Opbouw

Bij verkeerdaken op dak- en/of dekconstructies waarbij een beperkt opbouwgewicht mogelijk is bieden wij een oplossing met extra lichtgewicht materialen. De draaglaag kan vervangen worden door een glasschuim welke extreem licht en toch zeer drukvast is. Een draaglaag van bijvoorbeeld Optipor 10/50 weegt slechts 16% van het gewicht van een normale granulaat draaglaag.

Gewicht vanaf 260 kg/m² resp. 2,6 kN/m² 
Systeemdikte vanaf 250 mm
Dakafschot 0-5°
Verkeersklasse A,B,C (max. tot 160 kN/m² en 16 t voertuiggewicht)

 

Opbouw en producteigenschappen conform VBB-FLL normen

Bestrating

Dikte en type afhankelijk van verkeersklasse

Cunetlaag Split 1–4

Laagdikte 30–50 mm

Draaglaag Granulaat

Betongranulaat 0/32 of 0/45, laagdikte afhankelijk van verkeersklasse (bij verkeersklasse A voetgangers komt deze laag te vervallen)

Filterlaag FIL 300

Verhindert het dichtslibben door fijne deeltjes in de drainagelaag bij goede waterdoorlaatbaarheid en hoge scheurbestendigheid, zeer hoge geotextiel sterkte klasse GRK 5

Hardsteensplit

Stabilisatielaag Split 8–16
Laagdikte 30–50 mm

Draaglaag Optipor

Extreem lichte draaglaagvervanging van schuimglasgrind, korrelling 10/50 bij verkeersklasse B en C laagdikte min. 150 mm

  • Productgegevens: Draaglaag Optipor

Drainagelaag FKD 60BU

60 mm, drukstabiel en berijdbaar (na afvullen). Voornamelijk bedoeld om water af te voeren. Afvullen met Perl 8/16

Glijlaag SGL 500 en glijlaag TGF 0,2

2 Glijlagen ter voorkoming van wrijving op de dakbedekking conform EN 53375

Productgegevens: