Verkeersdak Retentie

Retentieverkeersdaken zijn door personen, auto en vrachtwagen te gebruiken wegen en oppervlakken die tegelijktijd worden gebruikt als retentiedak. Ze zijn combineerbaar met groene oppervlakken op het dak. Retentieverkeersdaken kunnen op ongeïsoleerde alsook op een een warmdak constructie worden toegepast. De voorkeur gaat uit naar een compactdak systeem met volledige verkleving.

Gewicht vanaf 400 kg/m² resp. 4,0 kN/m²
Systeemdikte vanaf 250 mm
Dakafschot 0° 
Verkeersklasse A,B,C 1–3 (max. tot 160 kN/m² en 16 t voertuiggewicht)

Bestrating

Dikte en type afhankelijk van verkeersklasse

Cunetlaag Split 1–4

Laagdikte 30–50 mm

Draaglaag Granulaat 2–22

Laagdikte afhankelijk van verkeersklasse Betongranulaat, fractie 2–22 Als lichte variant is Optipor toepasbaar

Filterlaag FIL 300

Verhindert het dichtslibben door fijne deeltjes in de drainagelaag bij goede waterdoorlaatbaarheid en hoge scheurbestendigheid, zeer hoge geotextiel sterkte klasse GRK 5

Productgegevens: Filterlaag FIL 300

Waterretentielaag WRB 85i, WRB 95 of WRB 170*

Druksterke, thermische stabiele retentiebox waarin zeer veel waterberging kan plaatsvinden. Vooorzien van conische verbinders

Productgegevens:  WRB 85i  WRB 95  WRB 170
*Selectie volgens nutscategorie, dakconstructie en vereiste ophoging. Vraag advies aan onze toepassingstechniek.

Statische Drossel

(niet in tekening weergegeven)

Regelaar met bepaalde perforaties, die het water vertraagd laat afstromen. Berging doorgaans > 60 mm en ledigingstijd van 24 uur

Glijlaag SGL 500 en glijlaag TGF 0,2

2 Glijlagen ter voorkoming van wrijving op de dakbedekking conform EN 53375

Productgegevens: