Verkeersdak Omkeerdak

Verkeersoppervlakken kunnen ook op omkeerdaken worden gerealiseerd, maar dit vereist wel een aangepaste bouwwijze. Alle functielagen moeten voldoende doorlaatbaar voor waterdamp zijn, zodat de isolatiestof niet te veel water opneemt. De druk door voortdurende belasting en de druk door veranderlijke last (verkeerslast) moet worden afgestemd op de drukvastheid van de isolatiestof

Gewicht vanaf 400 kg/m² resp. 4,0 kN/m²
Systeemdikte* vanaf 250 mm
Dakafschot 1-5°
Verkeersklasse** A,B,C (max. tot 25 kN/m² en 2,5 t voertuiggewicht)
Speciale opbouw met minder gewicht en/of hoogte mogelijk.  
** Opbouw bij omkeerdaken enkel voor gebruikscategorie 3, vraag altijd om advies op maat.  

 

Opbouw en producteigenschappen conform VBB-FLL normen

Bestrating

Dikte en type afhankelijk van verkeersklasse

Cunetlaag Split 1–4

Laagdikte 30–50 mm

Draaglaag Granulaat 2–22

Laagdikte > 100 mm Betongranulaat, fractie 2–22 Als lichte variant is Optipor toepasbaar

Filterlaag FIL 300

Verhindert het dichtslibben door fijne deeltjes in de drainagelaag bij goede waterdoorlaatbaarheid en hoge scheurbestendigheid, zeer hoge geotextiel sterkte klasse GRK 5

Productgegevens: Filterlaag FIL 300

Drainagelaag FKD 60BU

60 mm, drukstabiel en berijdbaar (na afvullen). Voornamelijk bedoeld om water af te voeren. Afvullen met Perl 8/16

Productgegevens: Drainagelaag FKD 60BU

Beschermlaag RSV 120

I.p.v. een RMS of glijlaag dient er over een XPS isolatie een dampopen bescherming aangebracht te worden

Productgegevens: Beschermlaag RSV 120

Glijlaag SGL 500 en glijlaag TGF 0,2

2 Glijlagen ter voorkoming van wrijving op de dakbedekking conform EN 53375

Productgegevens: